×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/stories/301-25

301[K]25 - GCBAPr 4,5/32+250 Scania P380 DB/PS Szczęśniak 

 

 

Ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Scanii P380.

 

Typ: GCBAPr
Zabudowa: PS Szczęśniak
Napęd: 4x2
Liczba miejsc: 3
Układ miejsc: 1+1+1
Rocznik: 2008
Ciężar: 18000 kg
Moc: 380 km
Silnik: Scania P380 Euro 4 (EGR)
 
 
Zbiornik na wodę: 4500 l
Zbiornik na środek pianotwórczy: 500l
Agregat proszkowy - 250 kg
Wydajność autopompy - 3200 l/min
 
Sygnalizacja świeltna:
- Szperacz Federal Signal VisiBeam x4
- Belka Federal Signal Vama Phoenix 
- 2x Federal Signal Vama LD-117
- 2x Federal Signal Vama Microled
 
Sygnalizacja dźwiękowa:
- Federal Signal Corporation PA-300
- Sygnał pneumatyczny jednotonowy Beam A213
 
Wyposażenie pojazdu m.in.:
- Działko wodno-pianowe dachowe o wydajności 1600-2400 l/min
- Działko zderzakowe wodno-pianowo-proszkowe - 1500 l/min / 7 kg/s
- Kamery na podczerwień wspomagające jazdę w zadymionej strefi
- Wyciągarka elektryczna 6,8 t
- Proszkowa linia szybkiego natarcia (30m)
- Agregat prądotwórczy 8 kW
- Maszt oświetleniowy 4x 1000 W
- Elektryczny agregat oddymiający
- Kompozytowe aparaty powietrzne ( system dwubutlowy )
- Zestaw hydrauliczny "LUKAS"
- Pilarka do stali i betonu
- Pilarka do drewna
- Ubrania żaroodporne
- Węże tłoczne
- Węże ssawne
- Prądownice
- Rozdzielacz kulowy
- Wytwornica piany średniej
- Stojak hydrantowy
- Smok ssawny
- Zasysacz liniowy
- Gaśnica
- Podręczny sprzęt burzący
- Sprzęt do oznakowania miejsca zdarzenia
 
 
Jest to samochód zaprojektowany i zbudowany pod kątem działań w tunelu sfinansowany w 100% z budżetu Miasta Krakowa.
 
 
Scania na przełomie 2008 i 2009 zastąpiła Jelcza GCBA 5/24.
 
 
{gallery}301-25{/gallery}