POLECANE MATERIAŁY
- Pojazdy podmiotów mundurowych i ratowniczych z Krakowa oraz Małopolski w miniaturze - Część III
- Pojazdy podmiotów mundurowych i ratowniczych z Krakowa oraz Małopolski w miniaturze - Część II
- Ostatni E-One Hurricane w PSP przekazany na rzecz ukraińskiej straży pożarnej
- Pojazdy podmiotów mundurowych i ratowniczych z Krakowa oraz Małopolski w miniaturze - Część I
- MAŁOPOLSKA BRYGADA ODWODOWA
- Krakowski wywiadowca o swojej służbie
- Krakowscy policyjni wywiadowcy - NOC JEST NASZA!
- FireInspire, czyli inspirujące rozmowy strażaków
- Wywiad z Łukaszem Pieniążkiem
- Wywiad z Marcinem Chuchro Instruktorem CFBT.pl
- Wywiad z mł. asp. Sebastianem Dudzickim
30.06.2017 - Kraków - Protest Ratowników Medycznych
30 czerwca 2017 roku w samo południe na placu Jana Matejki w Krakowie odbyła się jedna z wielu pikiet jakie tego dnia w naszym kraju zostały zorganizowane przez Ogólnopolski Związek Zawodowy Ratowników Medycznych.
Ponad setka ratowniczek i ratowników medycznych wraz ze swoimi rodzinami pojawiło się w centrum Krakowa, aby zawalczyć o realizację żądanych przez Ogólnopolski Związek Zawodowy Ratowników Medycznych postulatów.
W całym kraju jest blisko 14 tysięcy ratowników medycznych, którzy nierzadko pracują od 200 do 400 i więcej godzin w miesiącu pobierając za to "pensję" wysokości od 1600 do 2200 zł na rękę. Czy ratownik po 72 godzinach dyżuru pracuje wydajnie? Aby godnie żyć ratownicy domagają się podwyżek płac w formie 4x400zł, identycznych, jakie wywalczyły pielęgniarki. Z kolei ministerstwo zdrowia zaproponowało ratownikom podwyżki w formule 2x400 zł, co spotkało się z stanowczym sprzeciwem ze strony protestujących. Ratownicy żądają także nadania im statusu funkcjonariusza publicznego. Obecnie ratownik medyczny jest chroniony prawem jedynie podczas udzielania medycznych czynności ratunkowych na miejscu zdarzenia oraz podczas transportu pacjenta. Ataki na ratowników medycznych stają się codziennością, podczas gdy pracownicy kontraktowi pogotowia ratunkowego sami ponoszą koszty leczenia i rehabilitacji.
Wiele osób wciąż myli ratownika medycznego i sanitariusza. Jest to kardynalny błąd! Z początkiem XXI wieku w Zespołach Ratownictwa Medycznego (dawniej Zespołach Pogotowia Ratunkowego) można było jeszcze spotkać sanitariuszy, którzy nie posiadali wykształcenia medycznego i byli jedynie asystentami personelu medycznego. W późniejszych latach sanitariuszy w karetkach zastąpili ratownicy medyczni, którzy ukończyli szkoły wyższe i uniwersytety, wszechstronnie kształcące ratowników medycznych w zakresie postępowania w stanach nagłych, farmakologii, pediatrii, a nawet psychiatrii, czy onkologii. Obecnie w Polsce tytuł ratownika medycznego uzyskuje się jedynie po ukończeniu 3-letnich studiów licencjackich oraz odbycia półrocznego stażu. Wielu ratowników kończy również studia magisterskie, co łącznie daje 5,5 roku specjalistycznych studiów medycznych. Później w trakcie wykonywania pracy zawodowej ratownicy są zmuszeni poszerzać swoją wiedzę, odbywając kursy i szkolenia, których koszt pokrywają z własnej kieszeni. Obecnie w naszym kraju jest ponad 1500 Zespołów Ratownictwa Medycznego, które w ramach Systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego ratują ludzkie życie i zdrowie. Większość z 1500 ZRM, to są zespoły podstawowe, które tworzą co najmniej dwie osoby uprawnione do wykonywania medycznych czynności ratunkowych, w tym pielęgniarka systemu lub ratownik medyczny.
Kolejny postulat ratowników dotyczy spełnienia obietnicy upaństwowienia Systemu Ratownictwa Medycznego. Obecnie usługi w ramach Systemu może świadczyć dowolna firma, która spełni warunki przetargu na udzielanie medycznych czynności ratunkowych. Czy wyobrażają sobie Państwo podobne rozwiązanie w przypadku takich służb jak straż pożarna, policja lub wojsko? Ratownicy walczą o stworzenie spójnego, sprawnie działającego Systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, który ujednolici prawa i obowiązki ratowników medycznych oraz wyposażenie karetek pogotowia.
Pacjencie! Być może to właśnie Ty będziesz jutro potrzebował pomocy ratowników medycznych. Czy chcesz, aby do Ciebie i Twojej rodziny przyjechał ratownik po 72 godzinach dyżuru? Czy chcesz, aby kierownik stacji musiał liczyć pieniądze, które będzie kosztował podany Ci lek, lub bandaż na Twoją rękę? To właśnie w Polsce pracują drudzy na świecie najlepiej wykształceni ratownicy medyczni! Nie pozwól, aby zmuszeni fatalną sytuacją finansową i warunkami pracy, opuścili nasz kraj w poszukiwaniu lepszego życia. Czy obecny System Ratownictwa Medycznego zdoła Cię uratować?
Zachęcamy do wsparcia protestu ratowników medycznych, każde dobre słowo i znak zrozumienia pomaga nam w walce z nieprzychylnymi władzami i daje nadzieję na pozytywny finał tej batalii. Mając na uwadze dobro i bezpieczeństwo naszych pacjentów, pragniemy podkreślić, iż żadna z części protestu nie wpłynie na jakość świadczonych przez nas medycznych czynności ratunkowych.
29.06.2017 - Tarnów - Działania SGRWys "Kraków-3"
![]() |
![]() |
29 czerwca 2017 roku, około godziny 11 do Stanowiska Kierowania Komendanta Miejskiego PSP w Tarnowie wpłynęło zgłoszenie o zerwanym dachu wieży kościoła Najświętszego Serca Pana Jezusa w Tarnowie. Na miejsce niezwłocznie zadysponowano zastępy z tarnowskiej "dwójki" i OSP Tarnów-Rzędzin. Po dojeździe na miejsce potwierdzono, że częściowemu zerwaniu uległ dach wieży kościoła. Niestety działania strażaków było bardzo utrudnione, gdyż wysokość dachu wieży to 43 metry (55 metrów z krzyżem) a tarnowska straż pożarna dysponuje drabiną mechaniczną o zasięgu roboczym 37 metrów i podnośnikiem hydraulicznym o zasięgu roboczym 40 metrów. Na miejsce zdarzenia przybył zastępca komendanta miejskiego PSP w Tarnowie, który dowodził działaniami. Podjęta została decyzja o zadysponowaniu na miejsce ratowników wysokościowych Ochotniczej Straży Pożarnej w Wojniczu oraz Specjalistyczne Grupy Ratownictwa Wysokościowego "Kraków-3". Strażacy z "wysokościówki" przy użyciu specjalistycznego sprzętu do technik alpinistycznych zabezpieczyli uszkodzony dach.
Zdjęcie dzięki uprzejmości naszego tarnowskiego przyjaciela - fotografa Dominika Grodeckiego.
Ochotnicza Straż Pożarna w Bukowie
Ochotnicza Straż Pożarna w Bukowie, gmina Mogilany, powiat krakowski.
Jednostka typu S-1 (S-2), będąca poza strukturami Krajowego Systemu Ratowniczo Gaśniczego. OSP w Bukowie założona została w 1958 roku i obecnie zrzesza 33 członków. 2 druhów ukończyło kurs kwalifikowanej pierwszej pomocy i posiada tytuł "Ratownika". W 2016 roku jednostka wyjeżdżała do akcji 9 razy (wg. JRG PSP Skawina). W 2017 roku druhowie pozyskali nowy samochód Opel Movano. Ze względu na jeden garaż pojazd DAF 1100 przebywa na prywatnej posesji bez sprzętu. W planach jest budowa kolejnego garażu przy remizie.
Odległości:
PSP:
- JRG Skawina (rejonowa) - 5 km
- JRG-2 Kraków - 17,5 km
ZRM:
- Mogilany - 4 km
- Skawina - 4 km
- Kraków ul. Jugowicka - 13,5 km
Policja:
- KP w Świątnikach Górnych - 10,5 km
- KP w Skawinie - 4 km
Samochody i specjalistyczne wyposażenie ratownicze OSP Buków:
327-92 - GLBM 0.3/5 Opel Movano/Dragon
Lekki samochód ratowniczo-gaśniczy Opel Movano
Oznaczenie: GLBM 0.3/5
Kryptonim: KF 327-92
Rok produkcji: 2016
Zabudowa: Dragon
Liczba miejsc: 6
Układ miejsc: 1+2+3
Podwozie: Opel Movano
Napęd: 4x2
Zbiornik wodny: 300 litrów
Wydajność motopompy - 500 litrów / minutę
Sygnalizacja świetlna:
- Lampa Zespolona LED - ELFIR
- 4 Lampy Kierunkowe LED
Sygnalizacja dźwiękowa:
- generator dźwięków ELFIR ZURA 6120
Wyposażenie m.in.:
- 4 aparaty ODO
- pachołki
- armatura gaśnicza: szybkie natarcie, węże, prądownice
- mostki przejazdowe
- motopompa szlamowa HONDA
- motopompa pływająca NIAGARA
- agregat prądotwórczy HONDA wraz z najaśnicami
- sorbent
- torba medyczna R1, deska ortopedyczna, szyny Kramera
- pilarki do drewna STIHL
- pilarka do stali i betonu STIHL
- latarka
- radiostacje
328-89 - GBA 1/24 DAF 1100/Doeschot-Rosenbauer
Średni samochód ratowniczo-gaśniczy DAF 1100
Oznaczenie: GBA 1/24
Kryptonim: KF 328-89
Rok produkcji: 1987-90
Zabudowa: Doeschot-Rosenbauer
Liczba miejsc: 6
Układ miejsc: 1+1+4
Podwozie: DAF 1100
Moc: 150 KM
Napęd: 4x2
Zbiornik wodny: 1000 litrów
Wydajność autopompy - 2400 litrów / minutę
Zdjęcia OSP:
Ochotnicza Straż Pożarna w Mogilanach
ul. Krakowska 5
32-031 Mogilany
OSP w Mogilanach założona została w 1886 roku. Jest jednostką typu S-3, będąca w strukturach Krajowego Systemu Ratowniczo Gaśniczego. Na wyposażeniu posiada 3 samochody ratowniczo-gaśnicze.
Odległości:
PSP:
- JRG Skawina (rejonowa) - 10 km
- JRG-2 Kraków - 11 km
ZRM:
- Mogilany (K01-030)
- Kraków ul. Jugowicka - 9 km (K01-010, K01-012)
- Skawina: 10 km (K01-021, K01-052)
Policja:
- KP w Świątnikach Górnych - 6 km
Samochody i specjalistyczne wyposażenie ratownicze OSP Mogilany:
339[K]63 - GBARt 3/30 Renault/Stolarczyk
Fot. OSP Mogilany
Średni samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Renault
Oznaczenie: GBARt 3/30
Kryptonim: KF 339-63
Podwozie: Renault
Zabudowa: Stolarczyk
Liczba miejsc: 6
Układ miejsc: 1+1+4
Moc: 280 KM
Napęd: 4x4
Zbiornik wodny: 3000 litrów
Zbiornik na środek pianotwórczy: 300 litrów
Wydajność autopompy: 2880 litrów na minutę
Sygnalizacja dźwiękowa:
- generator sygnałów dźwiękowych ESG 100
- sygnał pneumatyczny
339[K]64 - GBA 2/16 Star 266/Dragon
Średni samochód ratowniczo-gaśniczy Star 266
Oznaczenie: GBA 2/16
Kryptonim: KF 339-64
Rok produkcji: 1992
Zabudowa: Dragon - 2010 rok
Liczba miejsc: 6
Układ miejsc: 1+1+4
Podwozie: Star 266
Moc: 150 KM
Napęd: 6x6
Zbiornik wodny: 2000 litrów
Wydajność autopompy: 1600 litrów na minutę
Sygnalizacja świetlna:
- Lampa zespolona obrotowa - PW Gamet
- Lampy pojedyncza obrotowa- 1 sztuka
- Lampy kierunkowe halogenowe WESEM 2 szt.
- Lampy kierunkowe LED 2 szt.
Sygnalizacja dźwiękowa:
- Vetulani AS-2002
Wyposażenie m.in.:
- motopompa szlamowa HONDA WT30X
- armatura gaśnicza, węże, prądownice, szybkie natarcie
- pilarki do drewna STIHL
- agregat prądotwórczy z najaśnicami
- sprzęt do zabezpieczenia miejsca akcji
- miotły, widły, łopaty
Lekki samochód ratowniczo-gaśniczy MAN.
Oznaczenie: SLRtBM
Kryptonim: KF 329-78
Rok produkcji: 2020
Liczba miejsc: 6
Układ miejsc: 1+2+3
Podwozie: MAN TGE
Moc: 180 KM
Napęd: 4x4
Zbiornik wodny: 200 litrów
Sygnalizacja dźwiękowa:
- Strobos
Wyposażenie m.in.:
- zestaw narzędzi hydraulicznych LUKAS (nożyce, rozpierak, rozpieracz kolumnowy)
- torba R1, deska ortopedyczna, szyna Kramera
- sprzęt do zabezpieczenia miejsca akcji
- sorbent
- aparaty ODO - 2 szt.
- pilarki do drewna STIHL
- podręczny sprzęt burzący
- agregat prądotwórczy z najaśnicami
- gaśnice
- miotły
Samochody będące niegdyś w podziale bojowym OSP Mogilany:
339[K]63 - GBARt 3/16 Volvo FL280/bocar
Średni samochód ratowniczo-gaśniczy Volvo FL280
Oznaczenie: GBARt 3/16
Kryptonim: KF 339-63
Rok produkcji: 2017
Zabudowa: bocar
Liczba miejsc: 6
Układ miejsc: 1+1+4
Podwozie: Volvo FL280
Moc: 280 KM
Napęd: 4x4
Zbiornik wodny: 3000 litrów
Wydajność autopompy - 1600 litrów / minutę
W pojeździe zamontowano sygnalizację świetlno-dźwiękową firmy bocar i ZE ELektra
Sygnalizacja świetlna:
- lampa kierunkowa LP-6 ZE Elektra - 2 sztuki
- Zintegrowane moduły LED, w skład których wchodzą lampy kierunkowe LBLKo-6 ZE Elektra
Sygnalizacja dźwiękowa:
- generator sygnałów dźwiękowych BOS-200
- głośnik YD100B ZE Elektra - 2 sztuki
Wyposażenie m.in.:
- zestaw elektrycznych narzędzi hydraulicznych LUKAS (nożyce, rozpieracz ramieniowy, rozpieracz kolumnowy)
- torba R1, deska ortopedyczna, szyny Kramera
- pilarki do drewna STIHL
- pilarka do stali i betonu STIHL
- armatura gaśnicza: węże, prądownice, szybkie natarcie
- gaśnice
- sprzęt do zabezpieczenia miejsca akcji
- narzędzie wielofunkcyjne HOOLIGAN
- sorbent
- sprzęt do ratownictwa wysokościowego
- agregat prądotwórczy z najaśnicami
- 4 aparaty ODO
- radiostacje, latarki
- miotły, łopaty, widły
Pojazd w 2023 roku przekazany został do OSP Włosań (gm. Mogilany).
329[K]78 - SLRt Iveco 1/40
Lekki samochód ratownictwa technicznego Iveco 10/40M
Oznaczenie: SLRt
Kryptonim: KF 329-78
Rok produkcji: 1987
Liczba miejsc: 6
Układ miejsc: 1+2+3
Podwozie: Iveco 10/40M
Moc: 120 KM
Napęd: 4x4
Zbiornik wodny: 300 litrów
Sygnalizacja świetlna:
- Lampa zespolona obrotowa ? PW Gamet
- Lampy pojedyncza obrotowa- 1 sztuka
- Lampy kierunkowe LED 2 szt.
Sygnalizacja dźwiękowa:
- Vetulani AS-2002
- trąbki dwuton (?)
Wyposażenie m.in.:
- zestaw narzędzi hydraulicznych LUKAS (nożyce, rozpierak, rozpieracz kolumnowy)
- torba R1, deska ortopedyczna, szyna Kramera
- sprzęt do zabezpieczenia miejsca akcji
- sorbent
- aparaty ODO - 2 szt.
- pilarki do drewna STIHL
- narzędzie wielofunkcyjne HOOLIGAN
- agregat prądotwórczy z najaśnicami
- gaśnice
- miotły
LOTNISKOWA SŁUŻBA RATOWNICZO-GAŚNICZA KRAKÓW AIRPORT
Każdego dnia nad bezpieczeństwem pasażerów korzystających z Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice oraz pracowników czuwają strażacy-ratownicy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej.
Służba na lotnisku:
Lotniskowa Służba Ratowniczo-Gaśnicza Kraków Airport na swoim wyposażeniu posiada:
- GCBA 20/110 Panther 8x8,
- GCBA 6,5/62 Panther 4x4,
- GCBA 13/62 HRET Panther 6x6,
- GCBAPr Rosenbauer Panther 6x6,
- GCBAPr Rosenbauer Panther 6x6,
- GBARt 2/2 Mercedes-Benz Atego,
- SCRt Scania G440,
- SLRr Nissan Navara,
- SDł Mercedes Sprinter,
- SLOp Opel Astra,
- przyczepę medyczną,
- przyczepę do dekontaminacji.
Siły i Środki będące na wyposażeniu LSR-G Kraków Airport pozwalają na gotowość bojową przez 24 godziny na dobę, zgodnie z wymogami dla VIII kategorii ochrony operacji lotniczych i gotowe są do podjęcia natychmiastowych działań w zakresie ratowniczo-gaśniczym oraz ratownictwa technicznego, chemicznego i ekologicznego na terenie administracyjnym lotniska.
VIII kategoria ochrony lotniska oznacza, że w MPL Kraków Airport mogą lądować statki powietrzne o długości do 61 metrów i szerokości kadłuba do 7 metrów, a do zabezpieczenia potrzebnych jest minimum 11 strażaków-ratowników i sprzęt: 3 samochody bojowe. Po ogłoszeniu alarmu czas reakcji do podjęcia działań wynosi trzy minuty, w najdalszym punkcie drogi startowej używanej do operacji na lotnisku. W praktyce strażacy LSRG Kraków Airport potrzebują ok 2,5 minuty by dotrzeć do najodleglejszego miejsca na porcie. Rejon operacyjny LSRG obejmuje infrastrukturę portu lotniczego oraz teren operacyjny poza lotniskiem w promieniu 8km, na którym w przypadku zagrożenia związanego ze statkiem powietrznym siły i środki LSRG interweniują.
Służbę na lotnisku w podkrakowskich Balicach pełnią cztery zmiany służbowe w systemie 24-godzinnym. Minimalny stan zmiany wynosi 11 osób. Zmiana służbowa przy stanie minimalnym pozwala na obsadzenie 4 samochodów ratowniczo-gaśniczych. W oczekiwaniu na wyjazdy strażacy doskonalą swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w wewnętrznych ćwiczeniach, zgodnie z harmonogramem szkolenia.
Zadania LSR-G Kraków Airport:
- interwencyjne zabezpieczenie ratowniczo - gaśnicze operacji lotniczych,
- organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczo - gaśniczej w przypadku wystąpienia wypadku lub incydentu związanego ze statkiem powietrznym,
- organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczo - gaśniczej w przypadku powstania pożaru lub katastrofy budowlanej obiektów i urządzeń lotniskowych na terenie Kraków Airport,
- działania zapobiegające powstaniu i rozprzestrzenianiu się pożaru, klęski żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia na terenie podległym MPL,
- likwidacja miejscowych zagrożeń mogących spowodować powstanie pożaru lub miejscowe zagrożenie dla zdrowia, życia i bezpieczeństwa ludzi, mienia i środowiska naturalnego,
- kontrola stanu bezpieczeństwa pożarowego na terenie administracyjnym MPL Kraków Balice,
- działania organizacyjno - techniczne w celu utrzymania stałej i wymaganej gotowości operacyjno - technicznej,
- teoretyczne i praktyczne doszkalanie specjalistyczne personelu LSR-G,
- podejmowanie czynności ratowniczo - gaśniczych w ramach KSR-G zgodnie z porozumieniem.
Szkolenia:
Strażacy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej Kraków-Balice przechodzą szkolenia pożarnicze oraz kształcenia zawodowe w ośrodkach pożarniczych PSP oraz w specjalistycznych ośrodkach szkolenia. Szkolenia okresowe w zakresie ratownictwa lotniskowego odbywają się w specjalistycznych ośrodkach szkoleniowych. LSR-G Kraków Airport szkolenia okresowe odbywa w Międzynarodowym Centrum Szkolenia Pożarowego w Darlington, w północno-wschodniej części Anglii. Strażacy z całego świata w IFTC Serco uczestniczą w warsztatach, gdzie poszerzają wiedzę z taktyki działań ratowniczo-gaśniczych w lotnictwie.
Szkolenie strażaków LSRG Kraków Airport w IFTC Serco --> www.youtube.com/watch?v=7-C0qQe3a9A&feature=youtu.be
LSR-G w strukturach KSRG:
27 sierpnia 2015 roku na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków Airport podpisane zostało porozumienie o włączeniu Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej w struktury Krajowego Systemu Ratowniczo - Gaśniczego. Jest to jak dotąd pierwszy i na razie jedyny przypadek, gdzie LSR-G podjęła chęć włączenia swoich sił i środków do KSRG.
Z dniem 1.01.2016 roku nastąpiło podejmowanie działań przez wydzielone siły i środki LSR-G do KSR-G.
Z uwagi na fakt, iż większość ciężkich pojazdów gaśniczych LSR-G są ponadgabarytowe, do KSR-G wyznaczone zostały następujące samochody bojowe, które mogą poruszać się po drogach publicznych bez pilotażu:
- 336-51 - SLRr Nissan Nawara
- 336-57 - SCRt Scania G440
- 336-59 - SDł Mercedes Sprinter 515
- 336-60 - GBA 2/20 Mercedes Atego
Zgłoszenie gotowości LSR-G Kraków Airport do działań w ramach KSRG następuje po zapewnieniu pełnej ochrony operacji lotniczych.
Wydzielone siły i środki LSR-G będą mogły być także dysponowane do zdarzeń na terenie miasta i powiatu krakowskiego a w szczególności do zabezpieczenia m.in.:
- Bazy Magazynowej nr 81 PKN Orlen Olszanica,
- Części obwodnicy A4 na odcinku bramki Balice - węzeł Mirowski,
- Składu MPS - zaplecza magazynowego i dystrybucyjnego paliw lotniczych oraz paliw samochodowych dla potrzeb 8 Bazy Lotniczej,
- Wielopoziomowego Garażu Otwartego - Balice, ul. Medweckiego,
- Naziemnych parkingów wzdłuż drogi wojewódzkiej DW 774,
- Hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport ul. Medweckiego 3, Balice,
- Centrum logistycznego Raben Polska sp. zo.o. Oddział w Cholerzynie,
- Siedziby spółki Intersport Polska S.A., Cholerzyn,
- LOT Catering sp. z o.o. - Zakład w Krakowie, ul. kpt. Medweckiego 40,
- Stacji paliw ET-ON, ul. Olszanicka 174.
336-51 / 651 - SLRr Nissan Navara
SLRr Nissan Navara - samochód ratowniczo-gaśniczy, więcej...
652 - GCBA 6,2/72+135 Rosenbauer Panther CA-5
GCBA 6,2/72+135 - ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy, więcej...
653 - GCBAPr Rosenbauer Panther
GCBAPr - ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy, więcej...
654 - GCBAPr Rosenbauer Panther
GCBAPr - ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy, więcej...
654 - GCBA 13/54+250 Boughton Barracuda
GCBA 13/54+250 - ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy, więcej...
655 - GCBA 13/70+250 Rosenbauer Panther CA-5
GCBA 13/70+250 - ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy, więcej...
336-57 / 657 - SCRt Scania G440/PS Szczęśniak
SCRt Scania G440 - ciężki samochód ratownictwa technicznego, więcej...
658 - GCBAPr 20/110+250 Rosenbauer Panther
GCBAPr 20/110+250 - ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy, więcej...
336-59 / 659 - SLDł Mercedes Benz Sprinter 515 CDI/PS Szczęśniak
SLDł Mercedes - lekki samochód dowodzenia i łączności, więcej...
336-60 / 6510 - GBA 2/20 Mercedes-Benz Atego 1530/Rosenbauer CL
GBA 2/20 Mercedes - średni samochód ratowniczo-gaśniczy, więcej...
650 - SLOp Opel Astra
SLOp Opel Astra - lekki samochód operacyjny, więcej...
Przyczepa do zabezpieczenia zdarzeń masowych Wiola
Przyczepa Wiola - więcej...
Pojazdy wycofane z podziału bojowego LSR-G Kraków-Balice służące w ubiegłych latach: