Śmigłowiec LPR - Eurocopter 135 "Ratownik 6"

Dane techniczne:
- Maksymalna masa startowa: 2910 kg
- Moc startowa: 2 x 320 kW (2 x 435 KM)
- Max. moc trwała: 2x457 kW (2 x 621 KM)
- 30 sekundowa moc OEI: 526 kW (715 KM)
- 2 minutowa moc OEI: 513 kW (698 KM)
- Pojemność zbiornika paliwa: 710 litrów
- Długość: 10,21 m
- Długość z obracającym się wirnikiem: 12,19 m
- Maksymalna wysokość: 3,62 m
- Średnica wirnika nośnego: 10,02 m
- Średnica fenestronu: 1,0 m
- VNE (przy masie całkowitej 2910 kg): 259 km/h
- Maksymalna prędkość lotu poziomego (przy masie całkowitej 2910 kg): 254 km/h
- Prędkość wznoszenia (przy masie całkowitej 2910 kg): 7,6 m/s
- Pułap: 13 000 stóp
- Maksymalny zasięg (przy masie całkowitej 2910 kg, bez rezerwy paliwa, przy ekonomicznej prędkości lotu i konfiguracji zbiornika paliwa na daleki zasięg): 835 km
- Maksymalna długotrwałość lotu (parametry jak w pkt. 16): 4,45h
- Załoga: pilot/2 pilotów, ratownik, lekarz
Wyposażenie śmigłowca m.in.:
- Aparat do mierzenia ciśnienia tętniczego z kompletem mankietów dla dorosłych i dzieci
- Butle tlenowe
- Defibrylator
- Deski ortopedyczne
- Glukometr
- Kleszczyki
- Koc, materace
- Latarki
- Nosze główne śmigłowcowe, odpinane, z możliwością uniesienia części pod tułowiem pacjenta, pasy bezpieczeństwa
- Nożyczki do cięcia, różnych materiałów
- Okulary ochronne
- Plecak ratowniczy + zasobnik
- Respirator transportowy - 2 szt.
- Słuchawki lekarskie
- System mocowania dzieci do noszy
- Śpiwór bakteriostatyczny
- Torba na szyny ortopedyczne
- Worki samorozprężalne
- Zestaw do toczenia płynów pod ciśnieniem
- Zestaw do segregacji poszkodowanych TRIAGE
- Elektrody, bandaże, igły, strzykawki i inne
Poprzednia baza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Balicach

Poprzednia baza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego znajdowała się na terenie Portu lotniczego Kraków-Balice przy ul. kpt. M. Medweckiego 1A. Została otwarta pod koniec stycznia 2014 jako jedna z siedmiu nowoczesnych baz zbudowanych od podstaw w ramach funduszy unijnych pozyskanych w perspektywie 2010-2013.
Przeznaczona była do wykonywania startów i lądowań śmigłowców sanitarnych i ratowniczych w dzień i w nocy o dopuszczalnej masie startowej do 5700 kg. W roku 2013 została wpisana do ewidencji lądowisk Urzędu Lotnictwa Cywilnego pod numerem 252.
LPR w swojej flocie oprócz 27 Eurocopterów 135 posiada również dwa helikoptery szkoleniowe Robinson R44 Raven II, dwa samoloty Piaggio P.180, trzy samoloty Tecnam P2008JC MkII oraz dwa samoloty Bombardier Learjet 75 Liberty.
Eurocoptery 135 w służbie LPR zastąpiły wycofane śmigłowce Mi-2 plus.
Dane techniczne Mi-2 plus:
Maksymalna prędkośc pozioma: 210 km/h
Maksymalna prędkość przelotowa: 190 km/h
Max. wznoszenie, MTOW: 5,7 m/sek
Max. wznoszenie jednosilnikowe: 0,95 m/sek
Zasięg, paliwo max, 30 min. Rezerwa: 580 km
Zawis bez wpływu ziemi: 1200 m
Zawis z wpływem ziemi: 1880 m
Pułap: 4000 m
Zużycie paliwa: 280 l/h
Długotrwałość lotu: 1h 56 min
Długotrwałość lotu: 3h 52 min
Średnica wirnika nośnego: 14.56 m
Długość kadłuba: 11.94 m
Długość z obracającymi się wirnikami: 17.42 m
Średnica śmigła ogonowego: 2.70 m
Baza podwozia: 2.71 m
Rozstaw podwozia: 3.05 m
Masa pustego śmigłowca: 2410 kg
Maksymalna masa startowa: 3550 kg
Standardowa ilość paliwa: 600 l
Maksymalna ilość paliwa (z dod. zbiornikami): 1076 l
Maksymalny ładunek w kabinie: 700 kg
Ładunek podwieszany: 800 kg