•   Home
  •   News
  •   Wydarzenia
  •   PSP
    •   JRG 1
    •   JRG 2
    •   JRG 3
    •   JRG 4
    •   JRG 5
    •   JRG 6
    •   JRG 7
    •   JRG Skawina
    •   JRG SA PSP Kraków
    •   WOSz PSP Kraków
    •   KM PSP Kraków
    •   KW PSP Kraków
    •   Małopolska Brygada Odwodowa
    •   Baza sprzętowa SA PSP Kraków
    •   Zawodowa Straż Pożarna Kraków
  •   OSP
    •   Gmina Czernichów
      •   OSP Wołowice
      •   OSP Przeginia Duchowa
      •   OSP Zagacie
      •   OSP Czernichów
      •   OSP Kłokoczyn
      •   OSP Rusocice
      •   OSP Kamień
    •   Gmina Igołomia-Wawrzeńczyce
      •   OSP Złotniki
      •   OSP Tropiszów
      •   OSP Igołomia-Zofipole
      •   OSP Dobranowice
      •   OSP Stręgoborzyce
      •   OSP Żydów
      •   OSP Pobiednik Mały
    •   Gmina Iwanowice
      •   OSP Sieciechowice
      •   OSP Celiny
      •   OSP Widoma
      •   OSP Grzegorzowice
      •   OSP Sułkowice
      •   OSP Biskupice
      •   OSP Poskwitów
      •   OSP Zalesie
      •   OSP Krasieniec Stary
    •   Gmina Jerzmanowice-Przeginia
      •   OSP Jerzmanowice
      •   OSP Racławice
      •   OSP Czubrowice
    •   Gmina Kocmyrzów - Luborzyca
      •   OSP Łuczyce
      •   OSP Maciejowice
    •   Gmina Krzeszowice
      •   OSP Krzeszowice
      •   OSP Tenczynek
      •   OSP Czerna
      •   OSP Nowa Góra
      •   OSP Nawojowa Góra
      •   OSP Rudno
      •   OSP Zalas
      •   OSP Miękinia
      •   OSP Wola Filipowska
    •   Gmina Liszki
      •   OSP Mników
      •   OSP Piekary
      •   OSP Morawica
      •   OSP Kryspinów
      •   OSP Kaszów
    •   Gmina Miasto Kraków
      •   OSP Tyniec
      •   OSP Kostrze
      •   OSP Wróżenice
      •   OSP Wolica
      •   OSP Zbydniowice
      •   OSP Przylasek Rusiecki
      •   OSP Przewóz
      •   OSP Kościelniki
      •   GRS OSP Kraków
      •   OSP Gegenbauer
      •   OSP Wyciąże
    •   Gmina Michałowice
      •   OSP Raciborowice
      •   OSP Książniczki
      •   OSP Wola Więcławska
      •   OSP Michałowice
      •   OSP Więcławice
      •   OSP Wilczkowice
    •   Gmina Mogilany
      •   OSP Włosań
      •   OSP Konary
      •   OSP Mogilany
      •   OSP Buków
    •   Gmina Skała
      •   OSP Skała
      •   OSP Cianowice
      •   OSP Sobiesęki
      •   OSP Smardzowice
      •   OSP Maszyce
    •   Gmina Skawina
      •   OSP Skawina I
      •   OSP Skawina II
      •   OSP Rzozów
      •   OSP Polanka Hallera
      •   OSP Facimiech
      •   OSP Kopanka
      •   OSP Wielkie Drogi
    •   Gmina Słomniki
      •   OSP Słomniki
      •   OSP Niedźwiedź
      •   OSP Waganowice
      •   OSP Prandocin
      •   OSP Prandocin-Iły
      •   OSP Janikowice
    •   Gmina Sułoszowa
      •   OSP Wielmoża
      •   OSP Sułoszowa I
      •   OSP Sułoszowa II
      •   OSP Sułoszowa III
    •   Gmina Świątniki Górne
      •   OSP Świątniki Górne
      •   OSP Wrząsowice
      •   OSP Rzeszotary
      •   OSP Olszowice
      •   OSP Ochojno
    •   Gmina Wielka Wieś
      •   OSP Bębło
      •   OSP Biały Kościół
      •   OSP Modlniczka
      •   OSP Giebułtów
      •   OSP Wielka Wieś
      •   OSP Będkowice
      •   OSP Tomaszowice
      •   OSP Modlnica
      •   OSP Czajowice
    •   Gmina Zabierzów
      •   OSP Zabierzów
      •   OSP Balice
      •   OSP Bolechowice
      •   OSP Kobylany
      •   OSP Nielepice
      •   OSP Rząska
      •   OSP Radwanowice
      •   OSP Rudawa
      •   OSP Karniowice
      •   OSP Brzoskwinia
      •   OSP Ujazd
      •   OSP Brzezie
      •   OSP Niegoszowice
      •   OSP Więckowice
      •   OSP Brzezinka
    •   Gmina Zielonki
      •   OSP Węgrzce
      •   OSP Zielonki
      •   OSP Trojanowice
      •   OSP Bibice
      •   OSP Owczary
      •   OSP Wola Zachariaszowska
      •   OSP Grębynice
      •   OSP Bosutów
      •   OSP Garlica Murowana
  •   ZSP
    •   LSR-G Kraków Balice
    •   WLSP - 8. BLTr
    •   ZSP SOPiRG JRG KRAKÓW
    •   Wojskowa Straż Pożarna - JW4495
    •   Wojskowa Straż Pożarna - JW3280
  •   MR
  •   KPR
  •   LPR
  •   Policja
    •   Komenda Miejska Policji
      •   Wydział Sztab Policji KMP Kraków
      •   Wydział Ruchu Drogowego KMP Kraków
      •   Wydział Techniki Kryminalistycznej
    •   Komenda Wojewódzka Policji
      •   Wydział Konwojowy
      •   Sztab Policji KWP Kraków
        •   Sekcja Lotnictwa Policji
      •   Wydział Ruchu Drogowego KWP Kraków
    •   Oddział Prewencji Policji w Krakowie
    •   Komisariat Wodny Policji
    •   Komisariat Autostradowy Policji
    •   Samodzielny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji
  •   Straż Miejska
  •   O nas
  •   Kontakt

 Social media

 

     fbInstagramtwiteryt

 

Partnerzy | Polecamy

 logapip

Logo ResueSafe

POLECANE MATERIAŁY

- Pojazdy podmiotów mundurowych i ratowniczych z Krakowa oraz Małopolski w miniaturze - Część III
- Pojazdy podmiotów mundurowych i ratowniczych z Krakowa oraz Małopolski w miniaturze - Część II
-  Ostatni E-One Hurricane w PSP przekazany na rzecz ukraińskiej straży pożarnej
- Pojazdy podmiotów mundurowych i ratowniczych z Krakowa oraz Małopolski w miniaturze - Część I
- MAŁOPOLSKA BRYGADA ODWODOWA
- Krakowski wywiadowca o swojej służbie
- Krakowscy policyjni wywiadowcy - NOC JEST NASZA!
- FireInspire, czyli inspirujące rozmowy strażaków
- Wywiad z Łukaszem Pieniążkiem
- Wywiad z Marcinem Chuchro Instruktorem CFBT.pl
- Wywiad z mł. asp. Sebastianem Dudzickim

Ostrzeżenia Meteo

 

Mapa burzowa Polski

17.05.2013 - Kraków - Spotkanie ministrów spraw zagranicznych

 

W dniu 17.05.2013 roku w Krakowskich Sukiennicach odbyło się spotkanie ministrów spraw zagranicznych państw Grupy Wyszehradzkiej i Partnerstwa Wschodniego. Na spotkaniu również obecna była szefowa dyplomacji UE Catherine Ashton.
 
W zabezpieczeniu udział wzięły:
- Wydział Ruchu Drogowego KWP Kraków
- Wydział Ruchu Drogowego KMP Kraków
- Wydział Ruchu Drogowego KPP Myślenice(G-316)
- Wydział Ruchu Drogowego KPP Chrzanów(G-461)
- Samodzielny Pododdział Antyterrorystyczny Policji KWP Kraków
- Nieetatowa Grupa Rozpoznania Minersko-Pirotechnicznego w.Sz.P KMP Kraków
- Biuro Ochrony Rządu
 
  • Click to enlarge image DSCF8849.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8851.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8859.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8862.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8871.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8872.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8873.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8881.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8896.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8918.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8920.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8938.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8961.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8964.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8972.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8991.jpg
  • Click to enlarge image DSCF9002.jpg
  • Click to enlarge image DSCF9007.jpg
  • Click to enlarge image DSCF9010.jpg
  • Click to enlarge image DSCF9017.jpg
  • Click to enlarge image DSCF9019.jpg
  • Click to enlarge image DSCF9025.jpg
  • Click to enlarge image DSCF9027.jpg
  • Click to enlarge image P1210210.JPG
  • Click to enlarge image P1210212.JPG
  • Click to enlarge image P1210214.JPG
  • Click to enlarge image P1210217.JPG
  • Click to enlarge image P1210218.JPG
  • Click to enlarge image P1210224.JPG
  • Click to enlarge image P1210225.JPG
  • Click to enlarge image P1210226.JPG
  • Click to enlarge image dscf8973-1.jpg
  •  

17.05.2013 - Kraków, ul. Wielicka - Wypadek drogowy

 
 
Zdarzenie drogowe z udziałem motocykla i radiowozu nadzoru ruchu MPK Kraków.
 
 
  • Click to enlarge image DSCF8835.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8837.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8838.jpg
  • Click to enlarge image DSCF8839.jpg
  •  

09.05.2013 - Zielonki - Ćwiczenia MDP OSP Zielonki na makiecie z zakresu rozwoju pożarów wewnętrznych

 

W dniu 9 maja Młodzieżowa Drużyna Pożarnicza OSP Zielonki zgromadziła się aby pod okiem druha Marcina Chuchro przeprowadzić ćwiczenia z zakresu rozwoju pożarów wewnętrznych. Obiektem ćwiczeń był prostopadłościan z płyty wiórowej o wymiarach 800x800x400 mm, w którym wydzielone zostały cztery pomieszczenia. Pomieszczenia na dole i po prawej stronie były ze sobą połączone aby obserwować kierunek rozwoju pożaru oraz możliwości wpływania na pożar poprzez odsłanianie i zasłanianie poszczególnych okienek czyli sterowanie poprzez zwiększanie bądź ograniczanie rozwoju pożaru za pomocą wentylacji.

 

Ćwiczenia rozpoczęły się od rozpalenia ognia w pomieszczeniu nr 3 (po lewej stronie, na dole). Druhowie mogli obserwować jak rozwija się pożar od podpalenia drewna w środku (podpałka do rozpalania grilla) przez wytwarzanie a następnie obniżanie się strefy nadciśnienia aż do momentu wystąpienia rozgorzenia. Dodatkowymi zjawiskami były wychodzące z pomieszczenia płonące gazy pożarowe oraz wytwarzane w pomieszczeniu nr 2 (po lewej stronie na górze) gazy pirolityczne. Dodatkowym atutem pokazu było zapalanie przez płonące gazy pożarowe gazów pirolitycznych znajdujących się nad nimi!

 

Następnie zostały otworzone ?drzwi? łączące pomieszczenia 3 i 4 (po prawej stronie na dole) i można było zobaczyć jak pożar rozprzestrzenia się w stronę otworu wylotowego (pomieszczenie nr 3 zostało najpierw częściowo a potem całkowicie zasłonięte). Symuluje to warunki, w których do płonącego pomieszczenia wchodzą strażacy przez drzwi, które są jedynym otworem ? wtedy gorące, nierzadko płonące gazy pożarowe przesuwają się bezpośrednio w ich kierunku!

 

Następnie zostały otworzone drzwi do pomieszczenia nr 1 (po prawej stronie na górze) i można było zaobserwować zmianę w płomieniach, które były w pomieszczeniu 4 i 1 ? w tym drugim były znacznie bardziej agresywne. Zasłaniając odpowiednie okna został uzyskany zapłon gazów pożarowych wydostających się z pomieszczenia 1 przez płomienie wychodzące z pomieszczenia nr 3 ? są one idealnym bodźcem cieplnym do zainicjowania backdraftu. Za pomocą zapałki druh prowadzący zajęcia podpalał gazy pożarowe wydobywające się z pomieszczenia nr 1.

Na koniec zostało najbardziej efektowne i efektywne (a przy pożarze prawdziwego budynku bardzo niebezpieczne) zjawisko ? czyli backdraft (wsteczny ciąg płomieni), który udało się kilka razy uzyskać.

Ze względów bezpieczeństwa ćwiczenia odbywały się na placu za remizą, z dala od budynków i drzew, a obok makiety stał gotowy do wkroczenia do akcji lekki samochód ratowniczo-gaśniczy Ford Transit.

Opis - OSP Zielonki

Polecamy !! - http://www.osp.zielonki.pl/

  • Click to enlarge image P5090056.JPG
  • Click to enlarge image P5090064.JPG
  • Click to enlarge image P5090065.JPG
  • Click to enlarge image P5090066.JPG
  • Click to enlarge image P5090067.JPG
  • Click to enlarge image P5090069.JPG
  • Click to enlarge image P5090071.JPG
  • Click to enlarge image P5090075.JPG
  • Click to enlarge image P5090076.JPG
  • Click to enlarge image P5090082.jpg
  •  

04.05.2013 - Kraków - Obchody Dnia Strażaka

 

4.05.2013 w Kościele pod wezwaniem św. Floriana przy ul. Kurniki o godzinie 11 odbyła się uroczysta masz święta z okazji Dnia Strażaka. Po mszy odbyła się procesja z relikwiami św. Floriana wokoło Palcu Jana Matejki.

 

Z okazji Dnia Strażaka redakcja Kraków112 życzy wszystkim strażakom zawodowym jaki i również ochotnikom żeby Wasza służba była zawsze spokojna i tyle samo powrotów ile wyjazdów :)

 

  • Click to enlarge image P1210030.JPG
  • Click to enlarge image P1210034.JPG
  • Click to enlarge image P1210036.JPG
  • Click to enlarge image P1210042.JPG
  • Click to enlarge image P1210044.JPG
  • Click to enlarge image P1210047.JPG
  • Click to enlarge image P1210050.JPG
  • Click to enlarge image P1210052.JPG
  • Click to enlarge image P1210054.JPG
  • Click to enlarge image P1210055.JPG
  • Click to enlarge image P1210057.JPG
  • Click to enlarge image P1210058.JPG
  • Click to enlarge image P1210060.JPG
  • Click to enlarge image P1210066.JPG
  • Click to enlarge image P1210069.JPG
  •  

Oddział Prewencji Policji w Krakowie

oddział prewencji policji w krakowie

 

OPP

Kraków, ul. Władysława Łokietka 205


Oddziały Prewencji Policji / Samodzielne Pododdziały Prewencji Policji są wyodrębnionymi  jednostkami specjalistycznymi tworzonymi na podstawie decyzji Komendanta Głównego Policji. W składzie Policji w chwili obecnej funkcjonuje ponad 20 jednostek tego typu. OPP/SPPP znajdują się w strukturach Komend Wojewódzkich Policji i kierowane są do służby prewencyjnej jako wsparcie jednostek terenowych to jest Komend Powiatowych / Miejskich Policji. Stanowią również odwód Komendanta Głównego Policji do ewentualnego działania na terenie kraju. Specjalizacja tego typu jednostek polega na tym, iż policjanci są szkoleni i przygotowywani do prowadzenia działań zespołowych w sytuacjach użycia większych sił policyjnych, realizacji służby w składzie pododdziału zwartego.
 
 
Do głównych zadań OPP / SPPP należą:
- wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem akcji / operacji policyjnych w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- udział w działaniach pościgowo-blokadowych za niebezpiecznym przestępcą,
- ochrona porządku publicznego w czasie konstytucyjnie określonych stanów  nadzwyczajnych, katastrof naturalnych i awarii technicznych,
- ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas pobytu przedstawicieli obcych państw,
- ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas legalnych zgromadzeń  publicznych oraz w czasie imprez masowych i protestów społecznych,
- przywracanie porządku publicznego w przypadkach zbiorowego naruszenia prawa,
- wspieranie jednostek Policji w działaniach patrolowych oraz patrolowo-interwencyjnych.
W strukturach OPP w Krakowie znajdują się cztery kompanie prewencji, z których trzy umiejscowione są w tzw. Toniach, jedna na terenie KWP w Krakowie przy Mogilskiej 109. Dodatkowo w strukturach jednostki znajduje się pluton wzmocnienia oraz pluton wsparcia taktycznego, a także zespoły wspomagające. W chwili obecnej OPP w Krakowie pełni służbę ponad 400 funkcjonariuszy.
 
 
W okresie 2003-2009 w OPP w Krakowie funkcjonowały Pododdziały Służby Kandydackiej umożliwiające odbycie zastępczej służby wojskowej w szeregach Policji. W tym okresie co rocznie około 100-200 funkcjonariuszy pełniło służbę na terenie garnizonu małopolskiego realizując zadania patrolowe, a także biorąc udział w różnego rodzaju zabezpieczeniach zgromadzeń, manifestacji, imprez masowych i sportowych.
W związku z tym, iż policjanci służby kandydackiej pełnili ją w systemie skoszarowanym, w przypadku wystąpienia sytuacji nieprzewidywanego, nagłego zdarzenia wymagającego natychmiastowego użycia większej ilości sił, podlegali oni alarmowaniu i zobligowani byli do osiągnięcia w jak najkrótszym czasie gotowości do wyjazdu w rejon zdarzenia. W 2009 roku kiedy to na skutek znowelizowania przez Sejm ustawy o Zasadniczej Służbie Wojskowej przestały istnieć Pododdziały Służby Kandydackie i powstała IV kompania (zawodowa) OPP w Krakowie.
 
Dodatkowo w województwie małopolskim funkcjonariuszy Oddziału Prewencji Policji wspiera około 1000 specjalnie przeszkolonych funkcjonariuszy pionu prewencji ze stanu małopolskich komend powiatowych / miejskich, którzy wchodzą w skład Nieetatowych Pododdziałów Prewencji.
 
W chwili obecnej struktura OPP w Krakowie przedstawia się następująco:
 
Dowództwo oddziału:
- Dowódca oddziału,
- Zastępcy dowódcy oddziału.
 
Zespół  Organizacji Służby:
- Pomocnik dowódcy oddziału,
- Specjalista,
- Dyżurni OPP,
- Asystenci.
 
Zespół Transportu i Zaopatrzenia:
- Pomocnik dowódcy oddziału,
- Asystenci.
 
Zespół Szkolenia:
- Pomocnik dowódcy oddziału,
- Specjaliści.
 
Zespół Medyczny:
- Lekarz,
- Policjant,
- Pielęgniarka/Ratownik medyczny.
 
Cztery Kompanie Prewencji składające się każda z:
- Dowództwa Kompanii,
- Czterech Plutonów Prewencji.
 
Pluton Wzmocnienia:
Składa się z:
- Dowódcy plutonu,
- Trzech Drużyn Miotaczy Wody (dowódca, referent, policjant),
- Załogi Transportera Opancerzonego (referenci),
- Czterech drużyn: Automatycznej Wyrzutni Granatów Łzawiących, Reflektora Olśniewającego, Long Range Acoustic Device (LRAD, emitujący fale ultradźwiękowe) wykorzystywanego jako urządzenie rozgłaszające dużej mocy.
 
Pluton Wsparcia Taktycznego:
- Dowódca Plutonu
- Dowódcy drużyn
- Referenci
- Policjanci
 
Policjanci OPP w Krakowie pełnią przede wszystkim służbę prewencyjną w formie patrolowo-interwencyjnej oraz udziału w akcjach / operacjach policyjnych związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Około 80% służb jest pełnionych na terenie Komendy Miejskiej Policji w Krakowie, a pozostałe 20% to służby na terenach poszczególnych KPP. m.in.: Wieliczka, Zakopane, Kraków (powiat krakowski), Chrzanów.
 
 
Na terenie województwa małopolskiego funkcjonariusze biorą udział we wszelakiego rodzaju zabezpieczeniach zgromadzeń, manifestacji, protestów (również małych pikiet), różnego rodzaju imprez masowych w tym sportowych (m.in. meczy piłkarskich, hokejowych, koszykówki), pobytu przedstawicieli państwa obcych, a także wizyt delegacji rządowych RP.
 
Jako odwód Komendanta Głównego Policji kierowani byli i są do dyspozycji innych Komend Wojewódzkich Policji realizując służby między innymi na terenie:
  • - KSP w Warszawie podczas operacji związanych z zabezpieczeniem Marszu Niepodległości, szczytu klimatycznego COP, manifestacji i zgromadzeń, obrad z udziałem przedstawicieli państw obcych, meczów piłkarskich w tym ramach rozgrywek EURO 2012 w trybie alarmowym w dniu 12 czerwca 2012 roku skierowano do Warszawy całość sił OPP  w Krakowie w związku z zbiorowym naruszeniem porządku publicznego podczas meczu Polska - Rosja,
  • - KWP w Poznaniu w związku z zabezpieczeniem szczytu klimatycznego COP,
  • - KWP we Wrocławiu w ramach rozgrywek EURO 2012, zabezpieczeniem meczy ligowych z udziałem drużyn krakowskich,
  • - KWP w Gorzowie Wielkopolskim w związku z zabezpieczeniem festiwalu WOODSTOCK w Kostrzynie nad Odrą,
  • - KWP w Katowicach w związku z zgromadzeniami oraz rozgrywkami meczy reprezentacji Polski, a także meczami ligowymi drużyn krakowskich,
  • - KWP w Łodzi w związku z meczami derbowymi rozgrywanymi w tym mieście.

Ponadto w ramach patroli zabezpieczających nadzorują przemieszczanie się zorganizowanych grup kibiców przemieszczających się na terenie województwa małopolskiego pojazdami lub koleją w związku z rozgrywkami przede wszystkim lig piłkarskich.

Podczas udziału w akcjach/operacjach policjanci OPP w Krakowie brali bezpośredni udział w działaniach przywracających zbiorowo naruszony porządek publiczny.

Funkcjonariusze OPP w Krakowie kierowani są również do ochrony osób zagrożonych oraz zapewniają bezpieczeństwo w rejonach placówek dyplomatycznych znajdujących się na terenie Krakowa, w tym wykonując służbę na posterunkach stałych.
 
Realizowali również służby w związku z wystąpieniem klęsk żywiołowych w tym powodzi, dużych pożarów zabezpieczając rejony zagrożone, a także biorąc bezpośredni udział w działaniach związanych z minimalizacją lub likwidacją skutków wystąpienia takich sytuacji.
Policjanci OPP w Krakowie w roku 2012 brali udział łącznie w 406 zabezpieczeniach, a w roku 2013 łącznie w 429.
 
 
Ze stanu OPP w Krakowie wyznaczany jest również tzw. Pluton Alarmowy, którego celem  jest natychmiastowe podjęcie działań na terenie województwa w przypadku wystąpienia sytuacji wymagających jak najszybszego użycia większych sił policyjnych, wsparcia działania jednostek terenowych w przypadku m.in. prowadzenia działań poszukiwawczych, zabezpieczeń miejsc zdarzenia, zabezpieczenia prewencyjnego akcji ratunkowych, podjęcia działań interwencyjnych w przypadku wystąpienia zbiorowego naruszenia porządku publicznego. Pododdział alarmowy jest utrzymywany 24 godziny na dobę i pełnią w nim służbę w określonych godzinach w danym dniu policjanci wyznaczonego Plutonu Prewencji. Do użycia Plutonu Alarmowego w skali roku dochodzi około w ponad 100 przypadkach.
 
 

Polecamy artykuł poświęcony plutonowi alarmowemu -->
 http://www.krakow112.pl/index.php/aktualnosci/933-alarmowka-w-gotowosci-do-dzialan-przez-cala-dobe
 
Funkcjonariusze krakowskiego Oddziału Prewencji Policji co roku wspierają Policjantów z Węgier podczas zabezpieczenia wyścigu Formuły I Hungaroring pod Budapesztem, a także dwukrotnie brali udział w międzynarodowych ćwiczeniach sił policyjnych w ośrodku szkoleniowym Saint Astier na terenie Francji, w tym w czerwcu 2013 roku 17 f-szy krakowskiego OP. Podczas ćwiczeń doskonalono umiejętności związane m.in. z prowadzaniem działań przywracających zbiorowo naruszony porządek publiczny, działań pościgowych, zabezpieczeniem miejsc zdarzeń wymagających użycia większych sił policyjnych.
 
 
Ze względu na specyficzny charakter jednostki oraz jej specjalizację policjanci używają dodatkowego wyposażenia i są to między innymi jednostki broni gładkolufowej z amunicją niepenetracyjną, siatkowe zestawy obezwładniające, plecakowe miotacze substancji obezwładniających, chemiczne środki obezwładniające, czy też środki pirotechniczne o właściwościach ogłuszających lub olśniewających.
 
Na indywidualnym wyposażeniu każdego policjanta OPP w przypadku działania w pododdziale zwartym znajduję się zestaw przeciwuderzeniowy, w którego skład wchodzi kamizelka przeciwuderzeniowa wraz z ochraniaczami barków i ramion - potocznie nazywana "żółwiem", ochraniacze nóg potocznie zwane nagolennikami (chronią kolano, goleń a także podbicie stopy), ochraniacze ud, ochraniacze przedramienia, rękawice przeciwuderzeniowe. Każdy z policjantów posiada kask przeciwuderzeniowy z osłoną twarzy (przyłbicą) oraz maskę przeciwgazową i pałkę szturmową typu PS. Dodatkowo wyznaczani policjanci wyposażani są w tarcze ochronne, plecakowe i ręczne miotacze pieprzu (udowe - 1 kg), środki ppoż.(gaśnice, koce) w przypadku wystąpienia ataku z użyciem środków zapalających, strzelby gładkolufowe z amunicją niepenetracyjną.
 
W chwili obecnej używane są zestawy przeciwuderzeniowe wyprodukowane przez firmę MASKPOL na podstawie specyfikacji Instytutu Technologii Bezpieczeństwa "Moratex" oraz kaski ochronne MS Gallet, w który to sprzęt policjanci OPP w Krakowie zostali wyposażeni przed rozgrywkami EURO 2012.
 
 
 
Ponadto na podstawowym indywidualnym wyposażeniu każdego policjanta znajduje się broń palna osobista (pistolety GLOCK/Walther P99), kajdanki służbowe, pałka typu "tonfa", ręczny miotacz pieprzu (indywidualny), notatnik służbowy, opatrunek osobisty, indywidualna kamizelka kuloodporna kamuflowana, latarki. Do działań zespołowych m. in. pościgów za uzbrojonymi niebezpiecznymi przestępcami dodatkowo każdy z policjantów posiada na wyposażeniu pistolety maszynowe typy PM-84/PM-98 lub karabinki szturmowe AK/AKMS.
Od kilku lat funkcjonariusze OP użytkują kamizelki taktyczne, które świetnie się sprawdzają szczególnie w patrolach pieszych, zapewniając wygodne ułożenie wyposażenia oraz komfort podczas przemieszczania się w tym w sytuacjach dynamicznych m. in. pościgach. 
 
OPP 1OPP 1
 
Decyzją Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie 1 września 2022r. w Nowym Sączu utworzona została zamiejscowa kompania V krakowskiego Oddziału Prewencji Policji.
 
W tej chwili sformowana jest ona z dwóch pododdziałów liczących 45 etatów. Docelowo do końca roku będzie liczyć blisko 96 funkcjonariuszy i 4 plutony.
 
W ramach programu modernizacji Policji na lata 2022-2025 rozbudowie poddane zostają niektóre Oddziały Prewencji Policji i Samodzielne Pododdziały Prewencji Policji poprzez powołanie tzw. kompanii zamiejscowych. Zgodnie z decyzją Komendanta Głównego Policji gen. insp. Jarosława Szymczyka również krakowski oddział zwiększył swój stan etatowy.
 
OPP 12

Wyposażenie oddziału Prewencji

 

Na wyposażeniu OP znajdują się radiowozy w wersji "W" wypadowej na podwoziach MAN TGE, Volkswagen Crafter, Isuzu D-Max oraz Mercedes-Benz Sprinter. Radiowozy zbierające pozytywne opinie od funkcjonariuszy za ich praktyczność w codziennej służbie i niezawodność. Niestety już dostarczone na początki 2012 roku 41 sztuk Mercedesów Sprinterów. Ponadto samochody osobowe oraz terenowe marki Mitsubishi, Kia, Ford, Fiat oraz Toyota. Sanitarka Volkswagen Crafter oraz dwa miotacze wody.
Radiowóz Volkswagen Crafter w wersji Wypadowej "W". W 2016 roku przed Światowymi Dniami Młodzieży OPP Kraków otrzymało 14 nowych "wypadówek" na podwoziu Vw Crafter, które zastąpiły ostatnie sztuki T-4.  Radiowozy posiadają silnik 2.0 TDI o pomocy 163 KM. Dwa akumulatory. Całkowity koszt zakupu 14 aut, to blisko 3 miliony złotych. Pojazdy przystosowany do przewozu 8 funkcjonariuszy wraz z wyposażeniem
 
Sygnalizacja świetlno-dźwiękowa firmy Federal Signal:
- głośnik FSC AS-124 - 1 sztuka,
- lampy kierunkowe FSV Quadraflare Advanced - 8 sztuk,
- lampy kierunkowe FSV Impaxx 3 - 4 sztuki,
- lampa pojedyncza LED FSV LM400 barwy czerwonek - 2 sztuki,
- modulator dźwiękowy: Federal Signal Vama AS-320 DIG PO.


  • Click to enlarge image DSC_0687.JPG
  • Click to enlarge image DSC_0691.JPG
  • Click to enlarge image DSC_0692.JPG
  • Click to enlarge image DSC_0693.JPG
  • Click to enlarge image DSC_0694.JPG
  • Click to enlarge image DSC_0695.JPG
  • Click to enlarge image P1440941.JPG
  • Click to enlarge image P1440943.JPG
  • Click to enlarge image P1440944.JPG
  • Click to enlarge image P1440945.JPG
  • Click to enlarge image P1440946.JPG
  • Click to enlarge image P1440947.JPG
  • Click to enlarge image P1440948.JPG
  • Click to enlarge image P1440950.JPG
  • Click to enlarge image P1440951.JPG
  • Click to enlarge image P1440952.JPG
  • Click to enlarge image P1440953.JPG
  • Click to enlarge image opp-crafter_10.JPG
  • Click to enlarge image opp-crafter_11.JPG
  • Click to enlarge image opp-crafter_9.JPG
  •  


Radiowóz MAN TGE 3.180. Pojazd wyposażony w cztero cylindrowy silnik diesla o mocy 177 KM i napęd 4x2. Pojazd przeznaczony do przewozu 7 funkcjonariuszy (I przedział - kierowca + dysponent, II przedział - 5 funkcjonariuszy) wraz ze sprzętem PZ (III przedział).

Wyposażenie pojazdu m.in.:
- światła ksenonowe (lub LED),
- kamerę cofania,
- nawigację GPS (z mapami Polski i bezpłatnymi aktualizacjami),
- system multimedialny z 7-calowym wyświetlaczem oraz obsługą CarPlay i Android Auto,
- port USB,
- klimatyzację automatyczną.

 
  • Click to enlarge image OPP-MAN_1.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_10.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_11.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_12.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_13.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_14.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_15.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_16.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_17.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_18.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_19.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_2.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_20.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_21.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_22.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_23.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_24.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_25.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_26.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_27.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_28.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_29.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_3.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_30.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_4.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_5.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_6.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_7.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_8.JPG
  • Click to enlarge image OPP-MAN_9.JPG
  •  

Radiowóz Mercedes Sprinter 316 CDI w zabudowie firmy AMZ-Kutno. Pojazd posiada 164  konny silnik ponadto pojazd wyposażony jest w systemy bezpieczeństwa (ABS, ESP, ASR), systemy łączności, drugi dodatkowy akumulator, system ogrzewania, który pozwoli ogrzać całe wnętrze pojazdu klimatyzację, osłonę podsilnikową, przednie oraz boczne poduszki powietrzne, mocowanie krat na szybach w celach ochronnych. Polska Policja zakupiła 600 sztuk takich pojazdów wyłącznie z myślą o Oddział Prewencji Policji i Samodzielnych Pododdziałach Prewencji Policji przed ME EURO2012. Pojazd przystosowany jest do przewozu 8 funkcjonariuszy wraz z sprzętem PZ ( m.in przyłbice, tarcze, kamizelki kamienioodporne).
 
Mercedesy Sprintery w ocenie krakowskich mundurowych: Gabaryty pojazdu nie pozwalają na wjazd w ciasne uliczki, po zapakowaniu sprzętu "PZ" nie ma miejsca między fotelami na przejście, pomysł aby policjanci ubierali się w "PZ" w radiowozie nie sprawdza się, brak ocieplenia dachu. Brak możliwości sterowania oświetleniem ostrzegawczym to kolejny minus - w przypadku gdy jedzie zorganizowana kolumna tylne LED-y oślepiają kierowców jadących za radiowozem, funkcjonariusze znaleźli na to sposób przy pomocy taśmy samoprzylepnej zaklejane jest tylne oświetlenie radiowozu, które jadą w środku kolumny. 
 
Sygnalizacja ostrzegawcza - PW Gamet:
Sygnalizacja błyskowa:
- 8 szt. Makroled LL8 FOTO
- 4 szt. Makroled FOTO
- 2 szt. Marta LED LL24 ( kolor czerwony )
- 1 szt. Szperacz S1p
Sygnalizacja dźwiękowa:
GAM-300 lub GAM P.C.B 3.0
 
 
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_1.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_10.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_11.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_12.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_13.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_14.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_15.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_16.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_17.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_18.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_19.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_2.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_20.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_21.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_22.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_23.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_24.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_25.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_26.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_27.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_28.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_29.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_3.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_30.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_31.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_32.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_33.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_34.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_35.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_36.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_37.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_38.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_39.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_4.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_40.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_41.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_42.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_43.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_44.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_45.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_46.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_47.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_48.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_49.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_5.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_50.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_51.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_52.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_53.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_6.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_7.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_8.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Sprinter_9.jpg
  •  

Radiowozy Isuzu D-max w wersji wypadowej "W" dostarczone w 2025 roku przez firmę MarvelGrupa w liczbie 34 sztuk, które zostały rozdysponowane w oddziałach prewencji policji (OPP) oraz samodzielnych pododdziałach prewencji policji (SPPP) na terenie całego kraju. Krakowskie OP otrzymało dwa takie samochody dla II oraz IV kompanii o numerach taktycznych G-777 oraz G-778. 

Pick-upy wyposażone zostały w silnik diesla o pojemności 1,9 litra i mocy 163 koni mechanicznych, automatyczną skrzynię biegów oraz systemy bezpieczeństwa, dodatkowo posiada poduszki powietrzne czołowe kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne w fotelach dla kierowcy i pasażera, poduszkę kolanową dla kierowcy, poduszki kurtynowe, tylne czujniki parkowania z wizualizacją odległości na wyświetlaczu komputera pokładowego, a także przednie czujniki parkowania. 

Isuzu wyposażone zostało w napęd 4x4 i dysponuje prześwitem w wysokości 24 cm i wyróżnia się kątem natarcia sięgającym 30,5 stopnia. Do tego dochodzi głębokość brodzenia wynoszącą 80 cm co sprawia, że pojazd idealnie sprawdza się w trudnym terenie.

Na kabinie pojazdu zamontowano okratowanie szyby przedniej, jak i szyb bocznych. Przednia krata umieszczona jest na stelażu, który umożliwia opuszczenie kraty na przednią szybkę w krótkim czasie. Na dachu umieszczono również oświetlenie robocze pola pracy w technologii LED. W tylnej części pojazdu zamontowana została zabudowa, w której znajduję się taca wysuwana przystosowana do przewozu: czterech sztuk zestawów sprzętu przeciwuderzeniowego "PZ" w torbie transportowej, czterech sztuk kasków ochronnych z przyłbicą, czterech sztuk pałek szturmowych, czterech sztuk kamizelek balistycznych, czterech sztuk hełmów kuloodpornych, jednej skrzyni transportowej małej (do transportu broni / uzbrojenia), jednej skrzyni transportowej dużej (do transportu broni / uzbrojenia), jednej kolczatki drogowej oraz jednej zapory drogowej typu "ZAPORA".  Auto pomieści pięciu funkcjonariuszy w układzie miejsc 1+1+3. Zamontowano na pojeździe hak holowniczy, który umożliwia holowanie przyczepy do 3,5 tony oraz wyciągarkę elektryczną. 

W radiowozach zamontowano sygnalizację świetlno-dźwiękową firmy Federal Signal Vama oraz zostały oklejone folią fluorescencyjną, która zwiększa ich widoczność na drodze, szczególnie w warunkach ograniczonej widoczności. 

Samochody przystosowane zostały zarówno do działań polegających na przywracaniu naruszonego ładu i porządku publicznego, zabezpieczeniu imprez masowych i sportowych jak i poszukiwań osób zaginionych, służb pełnionych w rejonach przygranicznych, czy w sytuacjach klęski żywiołowej.   

Koszt zakupu jednego pojazdu wynosi około 330 000 złotych. 

Marka: Isuzu 
Model: D-max
Zabudowa: MarvelGrupa 
Moc: 164 KM (120 kW)
Napęd: 4x4
Rocznik: 2025
Ilość miejsc: 5
Układ miejsc: 1+1+3

Sygnalizacja świetlna:
- Lampy pojedyncze Federal Signal LM 400 - 2 sztuki

- Lampy kierunkowe Federal Signal Nanoled XB2.00 - 10 sztuk

Sygnalizacja dźwiękowa: 
- Modulator - Federal Signal Vama BCT500

- Głośnik - Federal Signal AS-124

OPP ISUZU 0OPP ISUZU 0

  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-001.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-002.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-003.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-004.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-005.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-006.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-007.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-008.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-009.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-010.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-011.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-012.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-013.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-014.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-015.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-016.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-017.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-018.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-019.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-020.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-021.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-022.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-023.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-024.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-025.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-026.jpg
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-027.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-028.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-029.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-030.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-031.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-032.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-033.JPG
  • Click to enlarge image OPP-ISUZU-034.JPG
  •  


Radiowóz Fiat Ducato. Pojazd wyposażony w silnik o mocy 157 KM i napęd 4x2. Pojazd przeznaczony do przewozu 7 funkcjonariuszy i 2 zatrzymanych(I przedział - kierowca + dysponent, II przedział - 5 funkcjonariuszy, III przedział - 2 zatrzymanych). Posiada oświetlenie ostrzegawcze firmy Gamet, a także modulator od tej firmy. 
 
 
  • Click to enlarge image OPP-Fiat-Ducato_1.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Fiat-Ducato_2.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Fiat-Ducato_3.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Fiat-Ducato_4.jpg
  •  

AW 9000 Tajfun IV. Armatka wodna na podwoziu Scanii P450 wyposażonej silnik o mocy 450 KM oraz napęd 6x6. Pojazd wyprodukowany w 2021 roku a zabudowę wykonała firma WISS Wawrzaszek. Kabina pojazdu dwurzędowa z 3 miejscami siedzącymi. Pierwsza część to stanowisko kierowcy i strzelca, druga część to stanowisko dla dowódcy.
 
Nadwozie pojazdu pokryte jest elementami osłonowymi wykonanymi z materiału kompozytowego (laminatu poliestrowo-szklanego) o zwiększonej odporności na uderzenia tępymi i ostrymi przedmiotami oraz działanie otwartego ognia. Kabinę załogową wyposażono w kuloodporne i ogrzewane elektrycznie szyby w klasie bezpieczeństwa BR2. Dodatkowo szyby zabezpieczono kratami podnoszonymi w celu polepszenia widoczności.
 
Armatki wodne wyposażone są m.in. w: linię szybkiego natarcia (30m), sprzęt burzący, zestaw węży tłocznych, trzy komplety PZ wraz z kaskami ochronnymi dla załogi wozu.
 
W sierpniu 2021 pierwsze egzemplarze trafiły do Oddziałów Prewencji Policji z Warszawy, Gdańska, Katowic, Poznania i Krakowa.
 
 
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun-IV-Scania.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_1.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_10.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_11.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_12.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_13.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_14.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_15.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_16.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_17.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_18.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_19.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_2.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_20.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_21.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_22.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_23.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_24.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_3.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_4.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_5.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_6.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_7.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_8.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Tajfun4_9.JPG
  •  

Miotacz Wody "TAJFUN III" na podwoziu Scania R420 w układzie napędowym 6x6, zabudowę pojazdu wykonała firma - Inżynieria Samochodów Specjalnych Wawrzaszek z Bielska-Białej. Właścicielem pojazdu jest Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, a użytkownikiem Oddział Prewencji Policji. Pojazd posiada zbiornik wodny o pojemności 9000 litrów. Miotacz wody wyposażony jest w dwa działka zasilane wspólną pompą o maksymalnej wydajności 4100 l/min przy ciśnieniu 15 barów. Działka wodne są umieszczone na dachu pojazdu oraz na przodzie pojazdu. Posiadają odpowiednio wydajność 31000 l/min i 1000 l/min. Dodatkowo pojazd został wyposażony w 13 dysz zraszających znajdujących się dookoła karoserii dysze mają gasić ogień powstały ewentualnie dookoła pojazdu. Szoferka pojazdu została wyposażona w kuloodporne szyby, a jej konstrukcja może zostać zamknięta hermetycznie. Pojazd posiada sygnalizację dźwiękową firmy Federal Signal Vama AS-400. 
 
 
 
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_1.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_1.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_10.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_11.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_12.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_13.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_14.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_15.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_16.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_17.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_18.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_19.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_2.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_2.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_20.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_21.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_3.JPG
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_3.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_4.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_4.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_5.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_5.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_6.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_6.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_7.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_7.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_8.jpg
  • Click to enlarge image OPP-TajfunIII_9.jpg
  •  

Ambulans Volkswagen Crafter. Pojazd wykonany przez firmę Porsche Inter Auto i Auto-Form Distribution. VW wyposażony jest w nowoczesny silniki o mocy 130 kW. Ponadto ambulans posiada systemy zapewniające kierowcy jak i personelowi medycznemu oraz poszkodowanym bezpieczną jazdę: ABS, ASR (układ zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu pojazdu), ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy), poduszki powietrzne, nowoczesny układ ogrzewania, klimatyzację oraz system sygnalizacji uprzywilejowania w ruchu drogowym oparty na technologii LED. Załogę pojazdu stanowi zespół medyczny w składzie : lekarz ( o ile nie ma wakatu) , pielęgniarka/ratownik i kierowca/sanitariusz. Ilość miejsc w pojeździe jest 5 (w tym miejsce na noszach) Wyposażenie pojazdu to między innymi.; respirator ratowniczy, defibrylator automatyczny, pulsoxymetr, deska ortopedyczna, instalacja tlenowa, nosze MEDIROL, krzesełko kardiologiczne.
 


Polecamy materiał poświęcony Zespołowi Medycznemu --> http://www.krakow112.pl/index.php/aktualnosci/931-zespol-medyczny-opp-krakow
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_1.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_2.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_3.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_4.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_5.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_6.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_7.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Ambulans-Crafter-Nowy_8.JPG
  •  

Ruchome Stanowisko Dowodzenia Fiat Ducato. Zabudowę wykonała firma AMZ z Kutna. Jeden z kilkunastu tego typu pojazdów zakupionych przed Euro 2012 r. przez Polską Policji. Ducato jest wykorzystywane podczas policyjnych operacji takich jak np. zabezpieczanie imprez masowych w tym meczów piłkarskich czy różnego rodzaju marszów, demonstracji, poszukiwań, pościgów, ćwiczeń i zabezpieczeń.
 
RSD na podwoziu Fiata Ducato to komfortowo wyposażone biuro, z którego można niezależnie dowodzić policyjnymi siłami. Tylna część furgonetki to pomieszczenie z fotelami dla trzech osób, których stanowiska wyposażone są w laptopy, telefony, dyktafony, nawigację GPS, tablicę magnetyczną, monitor LCD, drukarkę, faks i kserokopiarkę. W pojeździe jest podnoszony maszt antenowy i niezbędne instalacje telefoniczne, oświetleniowe. Komfort pracy zapewnia klimatyzacja postojowa, lodówka czy też ekspres do kawy.
 
Numer taktyczny: G-703
Sygnalizacja świetlno-dźwiękowa:
Oświetlenie:
- 12 szt. Federal Signal Vama "Quadraflare Sputnik",
- 2 szt. Federal Signal Vama "Microled Sputnik",
- 1 szt. Gamet "Marta"
Głośnik:
- Federal Signal Vama "AS-124",
Wzmacniacz:
- Federal Signal Vama "AS 380.
 
 
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_1.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_10.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_11.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_12.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_13.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_14.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_15.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_16.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_17.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_18.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_19.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_2.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_20.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_21.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_22.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_23.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_24.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_25.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_26.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_27.JPG
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_28.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_3.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_30.jpeg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_30.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_32_1.jpeg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_32_2.jpeg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_33.jpeg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_4.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_5.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_6.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_7.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_8.jpg
  • Click to enlarge image G703-RSD-Fiat_9.jpg
  •  

Radiowóz Mitsubishi L200.  Pojazdy dostarczono w 2009 roku oraz jeden w 2013. Pojazdy wyposażone w silnik Diesla o pojemności 2500 cmł i mocy 167 KM. Pojazd ma napęd szosowy, terenowy i blokadę dyferencjałów. Radiowóz idealnie sprawdza się w trudnym terenie. Mitsubishi przystosowane jest do przewozu pięciu osób. W razie potrzeby na skrzyni ładunkowej montuje się w specjalnych szynach Reflektor Olśniewający, Automatyczną Wyrzutnie Granatów Łzawiących oraz urządzenie rozgłaszające dużej mocy L-RAD 500.
 
  • Click to enlarge image OPP-L200_1.JPG
  • Click to enlarge image OPP-L200_10.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_11.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_12.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_13.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_14.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_15.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_16.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_17.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_18.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_19.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_2.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_20.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_21.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_22.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_23.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_24.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_25.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_26.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_27.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_28.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_29.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_3.JPG
  • Click to enlarge image OPP-L200_30.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_31.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_32.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_33.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_34.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_35.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_36.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_37.JPG
  • Click to enlarge image OPP-L200_38.JPG
  • Click to enlarge image OPP-L200_39.JPG
  • Click to enlarge image OPP-L200_4.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_40.JPG
  • Click to enlarge image OPP-L200_41.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_42.JPG
  • Click to enlarge image OPP-L200_43.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_44.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_45.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_46.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_47.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_48.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-L200_5.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_6.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_7.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_8.jpg
  • Click to enlarge image OPP-L200_9.jpg
  •  


Radiowóz Toyota Land Cruise. Pojazd nieoznakowany przystosowany do transportowania 5 funkcjonariuszy wraz z wyposażeniem osobistym. Radiowóz posiada napęd 4x4.
 
  • Click to enlarge image OPP-Toyota_1.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Toyota_2.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Toyota_3.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Toyota_4.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Toyota_5.jpg
  •  


Radiowóz Ford Ranger. Pojazd nieoznakowany przystosowany do transportowania 5 funkcjonariuszy wraz z wyposażeniem osobistym. Radiowóz posiada napęd 4x4.
 
  • Click to enlarge image OPP-Ranger_1.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Ranger_2.JPG
  • Click to enlarge image OPP-Ranger_3.JPG
  •  

Radiowóz Kia Cee'd. Silnik 2.0 CRDi, 141 KM, spalanie 9 - 11 litrów na 100 kilometrów. Pojazd wyposażony w jedną baterię, co powoduje, iż podczas postoju na "błyskach" należy mieć włączony silnik aby unikać rozładowania akumulatora. Radiowóz przystosowany do transportu 5 funkcjonariuszy. 
 
  • Click to enlarge image OPP-Kia_1.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Kia_1.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Kia_2.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Kia_2.jpg
  •  

Autobus Iveco CACCIAMALI 100 Tema. Pojazd przystosowany do przewozu 26 funkcjonariuszy i kierowcy oraz sprzętu PZ.
 
  • Click to enlarge image OPP-Autobus_1.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Autobus_2.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Autobus_3.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Autobus_4.jpg
  •  

galeria zdjęć - OPP Kraków

  • Click to enlarge image OPP-Krakow_1.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_15.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_16.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_17.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_18.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_19.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_2.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_20.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_21.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_22.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_23.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_24.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_25.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_26.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_27.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_28.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_29.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_3.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_30.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_31.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_32.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_33.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_34.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_35.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_36.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_37.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_38.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_39.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_4.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_40.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_41.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_42.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_43.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_44.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_45.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_46.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_47.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_48.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_49.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_5.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_50.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_51.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_52.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_53.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_54.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_55.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_56.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_57.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_58.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_59.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_6.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_60.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_61.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_62.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_63.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_64.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_65.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_66.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_67.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_68.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_69.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_7.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_70.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_71.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_72.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow_73.jpeg
  •  


specjalstyczny sprzęt jaki służył w ubiegłych latach
w 
oddziale prewencji policji w krakowie

 

Radiowóz na podwoziu Volkswagena Transportera T4. Pojazd wyposażony był w 2.5 litrowy silnik TDi o mocy 102 koni mechanicznych i napęd 4x2. Volkswagen przeznaczony był do przewozu dziewięciu funkcjonariuszy wraz z wyposażeniem. VW T4 w polskiej policji zastąpił samochód Nysa 522, które to Polska Policja zaczęła kupować w I połowie lat 90. Pojazdy te miały renomę niezniszczalnych. 

W pierwszy przedziale znajdowały się radiostacje, modulator dźwięku, kokpit kierowcy oraz miejsca siedzące dla kierowcy, dowódcy oraz jednego policjanta w układzie miejsc 1+2.

W drugim przedziale pojazdu znajdowały się miejsca siedzące dla funkcjonariuszy w układzie miejsc 3+3.

W trzecim przedziale znajdował się stelaż umożliwiający przewożenie sprzętu PZ (tarcze + kaski ochronne) oraz krat chroniących szyby: kierowcy i dowódcy/dysponenta. Ponadto na drzwiach tylnych zamontowane były dwa wieszaki do przewozu kamizelek (kamienio lub kuloodpornych).

T-4 występowały w wersjach Ochronno-Konwojowych "OK" oraz Wypadowych "W". Z największej liczby egzemplarzy, i to w wersji "wypadówek" korzystały oczywiście Oddziały Prewencji Policji (OPP) oraz Samodzielne Pododdziały Prewencji Policji (SPPP) w całej Polsce.

Ponadto Volkswagena Transportera o oznaczeniu modelowym "T4" można było spotkać w Wydziale Ruchu Drogowego, przeznaczonego do obsługi zdarzeń drogowych czy Wydziale Konwojowym jako małe więźniarki (MW).

 
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_1.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_10.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_11.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_12.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_13.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_14.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_15.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_16.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_17.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_18.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_19.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_2.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_20.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_21.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_22.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_23.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_24.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_25.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_26.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_27.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_28.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_29.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_3.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_30.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_31.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_32.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_33.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_34.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_35.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_36.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_37.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_38.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_39.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_4.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_40.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_41.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_42.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_43.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_44.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_45.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_46.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_47.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_48.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_49.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_5.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_50.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_51.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_52.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_53.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_54.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_55.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_56.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_57.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_58.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_59.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_6.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_60.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_61.jpeg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_7.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_8.jpg
  • Click to enlarge image OPP-Krakow-T4_9.jpg
  •  

Ambulans na podwoziu Volkswagena Craftera należący niegdyś do Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie a użytkowany przez Oddział Prewencji Policji w Krakowie. W roku 2021 przekazany do SPKP Kraków a następnie w 2025 roku przekazany do innego garnizonu Policji w Polsce. 

Wyposażenie medyczne jakie znajdowało się wewnątrz ambulansu to respirator, defibrylator automatyczny, pulsoxymetr, deska ortopedyczna, instalacja tlenowa, nosze MEDIROL czy też krzesełko kardiologiczne.

Ambulans marki Volkswagen Crafter zakupiono w grudniu 2011 roku, na kilka miesięcy przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej.

Marka: Volkswagen
Model: Crafter 35
Zabudowa: W.A.S. Wietmarscher Polska
Silnik: 2.0 TDi
Moc: 140 KM 
Napęd: 4x2
Rocznik: 2011
Ilość miejsc: 4 + 1 osoba na noszach 
Układ miejsc: 1+1+1+1+1 

Sygnalizacja ostrzegawcza:
- świetlna: Gamet - 8 szt. Makroled LL8 oraz 2 szt. Gamet Makroled LL4
- dźwiękowa: Gamet - Modulator GAM150 E oraz głośnik GAM150

  • Click to enlarge image SPKP-Ambulans-Volkswagen_1.jpg
  • Click to enlarge image SPKP-Ambulans-Volkswagen_2.jpg
  • Click to enlarge image SPKP-Ambulans-Volkswagen_3.JPG
  • Click to enlarge image SPKP-Ambulans-Volkswagen_4.JPG
  • Click to enlarge image SPKP-Ambulans-Volkswagen_5.JPG
  • Click to enlarge image SPKP-Ambulans-Volkswagen_6.jpg
  •  

Więcej artykułów…
30.04.2013 - Kraków, ul. Prokocimska 6 - Podejrzany ładunek
27.04.2013 - Kraków, ul. Prądnicka - Pożar w zakładzie wulkanizacji
26.04.2013 - Kraków - Zabezpieczenie meczu podwyższonego ryzyka
25.04.2013 - Kraków, ul. Józefa Marcika - Wypadek drogowy
  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • Następny artykuł
  • koniec

Strona 156 z 161

Copyright (c) Kraków112 - Krakowskie Ratownictwo w Obiektywie - 2016. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Designed by themescreative.com